آیا بازاریابی پیامکی سود بیشتری نسبت به ایمیل دارد؟

آیا بازاریابی پیامکی سود بیشتری نسبت به ایمیل دارد؟

مگا اس ام اس: طبق یک مطالعه بازاریابی که توسط شرکت تحقیقاتی گارتنر منتشر شده است ، بازاریابی پیام کوتاه از نظر نرخ بازده ۷ تا ۸ برابر موثرتر از ایمیل است.

میزان خواندن و پاسخ بالاتر برای پیام کوتاه

این مطالعه آمار کل میلیون ها بار ارسال شده توسط کمپین را ارائه می دهد.نرخ بازدهی پیامک ۹۸٪ در مقایسه با ۲۰٪ برای ایمیل است.این مطالعه همچنین میزان پاسخ گیرندگان به درخواست های دریافتی را تحلیل می کند.  تفاوت آشکاری بین نتایج پیامک و ایمیل وجود دارد: پاسخ ۴۵٪ برای پیامک در مقابل تنها ۶٪ ایمیل. بنابراین پیامک امکان دستیابی به نرخ بازگشت ۷ تا ۸ برابر بیشتر از ایمیل را فراهم می کند.توجه داشته باشید که این نرخ های بازده حداکثر نرخ مشاهده شده را نشان می دهند. همه مبارزات پیامکی و ایمیل نرخ بازده ۴۵ و ۶ درصد ندارند. این حداکثر دامنه بالایی است که می توان انتظار داشت.

پیام کوتاه گران تر است اما سودآورتر است

هنوز سوال تفاوت هزینه بین این دو نوع کارزار وجود دارد. پیامک گرانتر از ارسال ایمیل است ، این مانع اصلی برخی از مدیران بازاریابی است که از ترس دیدن سودآوری کمپین های خود تمایلی به استفاده از پیام کوتاه ندارند. بر اساس مطالعه گارتنر ، ما می خواهیم بررسی کنیم که آیا تبلیغات پیام کوتاه از تبلیغات الکترونیکی سود بیشتری دارد یا خیر.

برای این منظور ما هزینه مربوطه را برای هر پاسخ از دو کانال محاسبه کرده ایم. بنابراین ما هزینه ۱۰۰۰ محموله را بر تعداد بازده تقسیم کردیم. در اینجا جزئیات محاسبات وجود دارد:پیامک در مقایسه با ایمیل برای هر پاسخ ۰.۰۴ یورو هزینه کمتری دارد که به طور متوسط ​​سود بیشتری را برای آن ایجاد می کند.بنابراین sms به طور متوسط ​​۵ برابر گران تر از ارسال ایمیل است اما با نرخ بازگشت ۷ تا ۸ برابر بیشتر امکان انجام فعالیت های سودآور را فراهم می کند.
البته این آمار به طور متوسط ​​است و نمی تواند سودآوری یک کمپین خاص را پیش بینی کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *