گزارش ارسال پیامک چه تاثیری در بهبود تبلیغات دارد؟

گزارش ارسال پیامک چه تاثیری در بهبود تبلیغات دارد؟

در گذشته تبلیغات مختلفی برای کسب و کارها انجام میشد که هیچ گونه پارامتری برای اندازه گیری موفقیت آمیز بودن آنها وجود نداشت. به همین دلیل امکان بررسی میزان تاثیر گذاری تبلیغات نیز وجود نداشت. اما در دنیای تبلیغات امروز یکی از مهم ترین عواملی که باعث میشود تبلیغ دهندگان یک سامانه پیامکی را برای تبلیغ انتخاب کنند، توانایی ارائه گزارشات دقیق از بازخورد تبلیغ میباشد.

منظور از گزارش ارسال چیست؟

گزارش ارسال پس از ارسال پیامک، در پنل اس ام اس نمایش داده میشود و وضعیت دلیوری ارسال ها را به دقت مشخص میکند. در این گزارش چند نوع STATUS  نمایش داده میشود که با بررسی آنها میتوانید وضعیت ارسال را تشخیص دهید.

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، میبایست به طور کامل با این نوع گزارش گیریها آشنایی داشته باشد تا بتواند تاثیر گذاری کمپین های تبلیغاتی را بررسی کند. وضعیت گیری ها از طریق وب سرویس اپراتورها انجام میشود و بلافاصه به صورت خودکار در پنل پیامک آپدیت میشود.

آیا این امکان وجود دارد که متوجه شویم پیامک به دست مخاطب رسیده است؟

بله… در پنل اس ام اس این امکان وجود دارد که بعد از رسیدن پیامک به گوشی مخاطب، از طریق صفحه گزارش ارسال این موضوع را بررسی کنید. در این حالت وضعیت رسیده به گوشی یا همان DELIVERED  نمایش داده میشود.

منظور از وضعیت بلک لیست در گزارش ارسال چیست؟

بعضی از صاحبین خطوط، شماره خود را در لیست سیاه تبلیغات قرار دادند تا هیچ پیامک تبلیغاتی دریافت نکنند، در دلیوری ارسال پیامک، وضعیت بلک لیست در مقابل این شماره ها قرار میگیرد. هزینه های ارسال هایی که بلک لیست هستند، در سامانه پیامکی مدیانا بلافاصله بعد از ارسال به صورت سیستمی به اکانت کاربران عودت میشود.

چه مدت زمانی نیاز است تا گزارش ارسال آپدیت شود؟

با توجه به این که سامانه پیامکی مدیانا، با تمام اپراتورهای پیامکی به طور مستقیم در ارتباط است،دلیوری وضعیت پیامک از طریق وب سرویس از اپراتور تحویل گرفته شده و آپدیت بلافاصله بعد از ارسال پیامک انجام میشود. یکی از نکات بسیار مهم قبل از خرید یک سامانه پیامکی، حضور یک تیم فنی خبره برای بررسی موارد فنی و تخصصی میباشد.توجه داشته باشید ارائه گزارش ارسال شامل هیچ هزینه ای برای کاربران نمیشود. گزارسات ارسال اس ام اس به چند وضعیت دلیوری مختلف تقسیم میشودکه هر کدام از آنها به معنی یک استتوس یا وضعیت پیامک است:

درحال ارسال:

این وضعیت در گزارشات ارسال به این معنی است که پیامک از گیت وی سامانه خارج شده ولی هنوز به گیت وی اپراتور نرسیده است.

رسیده به مخابرات:

زمانی که در گزارش ارسال وضعیت رسیده به مخابرات نمایش داده میشود، به این معنی میباشد که ارسال پیامک از گیت وی سامانه پیامکی خارج شده و تحویل اپراتور شده است.

رسیده به گوشی:

رسیده به گوشی در گزارش ارسال اس ام اس به معنی تحویل داده شده به تلفن همراه مخاطب میباشد.

بلک لیست:

بک لیست وضعیتی است که نشان میدهدصاحب موبایل مخاطب شماره موبایل خود را وارد لیست سیاه کرده تا پیام های تبلیغاتی را دریافت نکند. هزینه ارسال هایی که وضعیت دلیوری آنها در بلک لیست میباشد، بلافاصله به اکانت کاربران عودت میگردد.

نرسیده به گوشی:

دستگاه های موبایلی که در دسترس نباشند یا خاموش باشند، پیامک را دریافت نمیکنند و وضعیت نرسیده به گوشی برای این شماره ها نمایش داده میشود. آنالیز تاثیرگذاری کمپین تبلیغاتی با توجه به گزارشات : هر کمپین تبلیغاتی، احتیاج به آنالیز دقیق دارد تا میزان اثرگذاری، همچنین تصمیم گیری در مورد ادامه یا اجرای کمپین مشابه از روی دیتاهای گزارش ها گرفته شود. کافی است شماره تماس خود را در پیامک درج کنید تا میزان اثر گذاری را از تعداد تماس های ورودی تشخیص دهید.اگر وبسایت دارید نیز میتوانید لینک سایت را در متن پیام قرار دهید و با استفاده از گوگل آنالیتیک تعداد ورودی به سایت را بررسی کنید. قبل از اقدام به خرید پنل پیامکی، بررسی ارائه گزارش ارسال دقیق، یکی از مهم ترین موارد است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *